Rihanna-Anti (2016)

2.jpg

Laza 10 nappal ezelőtt felhördült a fél (ha nem az egész) világ. Napvilágot látott Rihanna új lemeze. Először egy kalóz verzió (minő véletlen), majd aztán hivatalosan is, méghozzá a Tidal (stream szolgáltató) kínálatában, ami történetesen a jó öreg Jay-Z egyik vállalkozása. A sajtóközleményből az derült ki, hogy csak itt lesz elérhető. Ahogy mondani szokás, speciálba'.

De aztán tegnap beléptem a Deezer rendszerébe, és legnagyobb meglepetésemre a franciák szemen köptek a lemezzel. Ráadásul a Deluxe verzióval. Most akkor hogy is van ez? Én nem azt mondom, hogy ez a kalózkodás, meg a nagy herce-hurca direkt volt, de azért nem kétfilléres reklámszakemberek dolgoznak Rihanna mellett. Sőt, Jay-Z is egy dörzsölt fickó.

Anti

Első hallgatás után rögtön az jutott eszembe, hogy ez egy nagyon találó cím. Egy igazi "anti-Rihanna" lemezt kaptam. Furcsa érzések keveregnek bennem. Egyrészt tök jó, hogy nem követi szemellenzősen a mai trendeket, másrészt meg nem jó, mert baromi unalmas. Kaphatta volna a "Zenéim, amik eddig egy lemezre sem fértek fel" alcímet is. Én, aki olyan dalokhoz szokott mint az egészen kiváló Bitch Better Have My Money, vagy az S&M, nem tudom ezt megemészteni. Hiányoznak a nagy slágerek, hiányzik a lendület, a szexiség, meg úgy minden amitől működőképes lehetne ez az anyag. Amikor már zsinórban harmadjára hallgattam meg szinte összefolytak a számok, és azon gondolkodtam, hogy másképp is el tudnám képzelni amint Rihanna elvesz háromszor 50 percet az életemből. De ha mégis valaki fegyvert tartana a fejemhez, és követelné, hogy mondjak legalább egy jó szerzeményt, akkor talán a Desperado lenne az, vagy a Pose. Utóbbi csak a bővített verzión található meg. De az is lehet, hogy hagynám magam lepuffantani. Mondjuk a Higher-ben nagyon jól énekel, de egyéb pozitívumot nem tudok mondani. A James Joint meg olyan, mintha Jay-Z visszadobta volna, hogy "Hé kisanyám, van még 1 perc üres rész a cédén, ezt így ki nem adom a büdös életben sem"! És akkor rátesz egy semminek nevezhető valamit....

Összegezve elmondhatjuk, hogy nagyobb volt a füstje mint a lángja. Mondjuk a véresszájú rajongóknak az is tetszene, ha Bunyós Pityuval a balján, vállalhatatlan akcentussal énekelné  a "Vörösbort ittam az este" kezdetű örökbecsű klasszikust. Én viszont hiányolom a slágerfaktort, meg azt a "dögöt" amitől a régi dalok nagyon ülnek. Azt, amitől Rihanna az évek alatt világsztárrá, és szexszimbólummá nőtte ki magát. Sajnos úgy érzem elhitte, hogy bármit csinál az jó. Nagyon kíváncsi leszek, hogy pár hónap múlva mit mondanak majd a lemezről. Nem szoktam pontozni, most sem teszem. Egy szóval jellemzek. Feledhető..

Ha mégis meghallgatnád a lemezt, akkor ITT, és ITT megteheted.

 

Címkék: Zene Cikkek Lemez