FesztiválszezON

13007163_10154719257171521_1084718273288827858_n.jpg

Na kérem! Sűrű három hét áll mögöttem. Jártam Sopronban, Dunaújvárosban, és kicsit a viharvert Velencén is. Röviden tömören, ami történt.

VOLT fesztivál

Nálam már hagyomány, és az egyik legjobb hazai fesztiválnak tartom. Idén sem volt nagyobb panasz. A beléptetés macerás volt, de ezt leszámítva minden rendben ment. Az idén nagyon meg voltam elégedve a higiéniával. Folyamatosan tiszta wc-k, és tusolók. Ami koncerteket illet, rájöttünk Milán barátommal, hogy idén alibiztünk, és nagyon kevés koncertet néztünk végig. De aki nagyon tetszett, az Szabó Balázs, Petruska, Müller Péter Sziámi, Zuboly, Magashegyi Underground. A külföldi sztárok közül Ella Eyre abszolút favorit, de belefüleltem Axwell-ék szettjébe is, és meg voltam elégedve. A Slayer nagyon korai volt. Világosba nem pusztít a trash. Az Iron Maiden-en meg annyian voltak, hogy ahol mi álltunk, ott már élvezhetetlen volt a hangosítás. Szóval ennyit erről.. Két dolgot meg kell említenem. Wilkinson dj set... 5 éve meg akarom nézni, és idén végre el is indultam a buliba, de hogy odaértem-e, azt még mindig jótékony homály fedi.. A másik a Prodigy bulija volt, ami előtt beugrottam a kedvenc borászunkhoz némi munícióért, és azt hittem valami paródiazenekar játszik a színpadon. Aztán rájöttem, hogy Szikora Robi és az R-go...Nos ahelyett hogy menekültem volna, inkább jól éreztem magam, a Prodigy kárára.. Szép volt, jó volt, jövőre is jövünk!!!

Rockmaraton

Tavaly egy napot már jártam itt, és annyira megtetszett, hogy idén bevállaltam négyet. Hétfőn érkeztünk, és a Prosectura, Belphegor, PICSA, Behemoth négyes megalapozta a hetet. Sosem gondoltam, hogy így hat rám a lengyel death metál... Zárásképp pedig belefutottunk a Time Bomb nevű Rancid tribute zenekarba, ami zseniális volt. A kedd már inkább az én napom volt! UK Subs, The Casualties, Bad Religion nagyszínpadon. Igazi punk csemege, kiváló koncertekkel. Közte pedig Blind Myself, akik nagyon odatették a bulit. Alvinék viszont kicsit gyengébben muzsikáltak a tőlük megszokottnál. Na, de éjjel egykor a The Rumjacks szenzációs bulit varázsolt a Szalki-szigetre. Az ausztrál banda a hét egyik legjobb koncertjét adta. Éjszaka aztán odaért a vihar, és akadtak problémák. Villám csapott a nagyszínpadba, de szerencsére már a programok után, így a technikán kívül más nem sérült. Ebből szerda este annyit vettünk észre, hogy egy órára megállt a buli, mert újabb vihar érkezett. Egy órás csúszással folytatódtak a koncertek. Kivéve a sátras bulik mert ott bizony mentek tovább. Le is maradtam az Omega Diatribe koncertjéről...Mivel aztán újra eleredt az eső, én már a Testament buliját nem vártam meg. De, a Bloody Roots nagyon tetszett délután, és a Pokolgépen is nosztalgiáztam egyet. Csütörtök volt a nap, amit a legjobban vártam! Dog Eat Dog, Madball, Ignite. Nem kell ennél többet mondani. Aki csípi a hardcore-t , annak ez maga mennyország volt. Nem is kellett csalódnom. A Madball pusztított, le is taposták a bal kezem a pogóban. Az Ignite pedig hozta a szokásos minőséget, és Téglás Zoli még mindig a legszerethetőbb frontember. Amit innen ki kell emelnem az az Ossian. Paksi Endre konkrétan részeg volt, és kritikán aluli produkciót nyújtott...Azt megjegyezném, hogy maga a fesztivál nagyon szerethető. A tisztaság viszonylagosan rendben van, bár meleg víz nem ártana. Amíg 35 fok volt addig nem érdekelt, de a 17-ben már fájt a reggeli tusolás..Egyébként idén nagyon erős volt itt a felhozatal, és ha ezt tartják a szervezők, akkor évről évre jobb lesz. A hangosítás kiváló volt, nem lehetett panasz semmire sem. Ja, és az árak nagyon barátságosak. Aki szereti a minőségi rockzenét annak itt a helye!! Bár a Megadeth elmaradt a seggfej David Ellefson miatt akinek eltörött egy csont a lábfejében, és bár állítólag vállalta volna a bulit, a még nála is nagyobb seggfej Dave Mustaine énekes személyesen mondta le a bulit... Bár engem ez már nem érdekelt, és ott sem voltam, kár érte..

EFOTT

Ide csak beugrottunk hazafelé, mert pont útba esett. Pénteki napra mentünk, a Rudimental miatt. Délután a Bagossy Brothers Company volt az első koncertünk, és nagyon tetszett. Hangulatos kis zene ez. Utána az általam nagyon várt USEME következett. Nagyon jó koncert volt, egy feledhető hangosítással. Azt hittem Csongor Bálint miatt majd többen lesznek, de sajnos méltatlanul kevés ember volt rájuk kíváncsi. Pedig profi, és jó koncertet láthatott a maréknyi közönség. A Magashegyi Underground is a hangosítás csapdájába esett.. Sajnos néhol már élvezhetetlen volt az előadás, és nem miattuk... Aztán jött a Rudimental, ahol ismét csak a hangosítás ölte meg a bulit. Tény nem pont középen álltunk, de akkor is... Amúgy a buli eleje lapos volt, de aztán elkapták a fonalat, és egy egész jó koncert kerekedett belőle. A végét nem vártuk meg, hanem kocsiba ültünk, és menekülőre fogtuk a vihar elől...

Ez volt röviden tömören az elmúlt három hetem. Apró megjegyzés. A Rockmaraton nagyon élhető fesztivál, és a sztereotípiákat eloszlatva, egyáltalán nem vészesek az emberek. Persze itt több az extrém arc, de el kell hogy mondjam, hogy a 4 nap alatt nem találkoztam annyi paraszt emberrel, mint az EFOTT-os 10 órámban. Pedig oda elvileg a tanult, és kulturált egyetemisták, és főiskolások járnak....

Címkék: Koncert Cikkek