Prosectura-Földi nyalandók

01aprossa00.jpg

Egy lemez bemutatásánál ugye igyekszik az ember elfogultság nélkül írni, de van, amikor egyszerűen nem megy. Pont így vagyok a Prosecturával, mert munkásságuk körüllengte a tinédzserkoromat. A "F.A.S.Z.A." album eredeti CD-je a mai napig ott pihen a szekrényemben, és nagy becsben tartom. Pedig nem tegnap vettem. De aztán ahogy eltűntek az életemből a biztosítótűk, acélbetétes bakancsok, és zenekaros cuccok, úgy került a perifériára a zenekar is. Az utolsó album amivel még képben voltam, az a 2004-ben megjelent "Szegény ember kézzel nőz" volt. Épp ezért is vagyok most csúszásban, hisz októberben(8 év után) új dalokkal jelentkeztek a srácok.

Földi nyalandók

Teljesen véletlenül akadtam rá a lemezre. A húgomnak kerestem a szülinapjára valami oda passzoló zenét, és a Youtube felvillantotta a "Boldog születésnapot!" című dalt az albumról. Mondanom sem kell, hogy gondolkodás nélkül ezt posztoltam neki a Facebookon. Aztán belevetettem magam a hallgatásba, és nagyjából két szám után már olyan vigyor ült a képemen, mint egy szarabb fogkrém reklámban. A zene hozza a kötelezőt. Nem kell itt virtuóz gitárjátékot, sokperces dobszólót, vagy lélegzetelállító éneket várni(bár az "Új lemez" című a capella előadás erre pont rácáfol egy kicsit), ez egyszerűen így jó ahogy van. Sőt, tökéletes. Norbi szövegei nagyon rendben vannak, és aki ismeri a Prosecturát, az nem fog csalódni. Sok témát érint. Aktuálpolitika, szex, szerelem, és sikerült megírni a zenetörténet legjobb szülinapi köszöntőjét. Persze mindezt a maga "ImreNorbis" stílusában. Nem ragozom túl. Aki régen szerette őket, az tudja miről beszélek. Nekem személy szerint a "Múlt", az "M.O.D.T", és a már említett Boldog születésnapot! az abszolút favorit. Én csak köszönettel tartozok a zenekarnak, mert az életem egy olyan szeletét adták vissza, amire mindig szívesen emlékszem. A honlapot böngészve pont azon gondolkodtam, hogy rendelek is egy Prosectura pólót. :) Tessék meghallgatni mindenkinek, és nem fogtok csalódni. Hisz a lelke mélyén mindenki punk egy kicsit. :) 

Címkék: Zene Cikkek Lemez