Skindred-Volume

000avolusk854.jpgAmikor pár évvel ezelőtt teljesen véletlenül rátaláltam a Skindredre, akkor úgy voltam vele, hogy végre egy elég eredeti zenekar, akiket ezer közül is elsőre felismer az ember. A zenekar egyébként 1998 óta létezik, szóval nem tegnap kezdték. Ami a stílust illeti, igazi fúziós zene. Keveredik a metál, a punk, és a frontember Benji Webbe személyével egy jó nagy csipet Jamaica. Ezek a reggae/ragga betétekkel jelennek meg a zenében, és ettől olyan különleges a Skindred. Benji tökéletes frontember. Extravagáns megjelenés, és kitűnő hangi adottságok. Ha kell tisztán énekel, ha kell raggázik, de akkor sem jön zavarba, ha esetleg a dal egy scream részért kiált.

De aztán 2014-ben valami megváltozott, és szép lassan hanyagolva lettek ezek a speciális ismertetőjelek. Már a "Kill the Power" albumra is húztam a számat, de volt szerencsém tavaly látni őket, és bizony piszok jó bulit csináltak. Gondoltam én, nincs veszve semmi, és ez csak egy kis kalandozgatás volt. De hát tévedni ugye emberi dolog...

Volume

Ezzel a címmel jelent meg a közelmúltban a zenekar hatodik lemeze. Nos bevallom férfiasan, sokáig próbálkoztam vele. Pont azért, mert az első négy album abszolút favorit. Ízlelgettem, többször megrágtam, majd fogtam, és kiköptem. Méghozzá olyan messze, amilyen messze csak tudtam. Amit fentebb írtam a jamaicai hatásokról, nos azok végképp eltűntek. A zenéből legalább is mindenképp. Oké Benji még mindig oda teszi magát, és van ragga de a lemez elég egysíkú. Eltűntek azok a betétek, amire tavaly nyáron a koncerten, forrónadrágos lányok tekerték úgy a feneküket, hogy a szemem majd kiesett. Most kaptunk egy mezei nu-metál albumot, ami ráadásul még ebből a stílusból sem emelkedik ki igazán. Vannak persze lendületesebb dalok, mint pl. a "Hit The Ground", de ez kevés az üdvösséghez. Érezhetően történt némi stílusváltás, de sajnos nem előnyükre. Nem is nagyon kell ezt túl ragozni, ezzel a lemezzel szerintem teljesen mellényúltak. Biztosan van, akinek más a véleménye, de szerintem akik komoly Skindred fanok, azok egyet értenek majd velem. Remélem, most tényleg csak egy kis kalandozásról van szó. A "Under Attack" a lemez nyitódala. Ha ezt meghallgatja az ember, szinte teljesen átfogó képet kap az egész albumról. Remélem érezhető a különbség a fenti, és a jelen lévő dal között. Kérem vissza a régi stílust...

Egyébként a zenekar november 28-án fellép az Akváriumban, szóval aki teheti menjen, mert bár az új album csalódás, a koncert nagy élmény. A buli Facebook eseményét megtaláljátok ITT.

Az új album pedig meghallgatható a stream szolgáltatóknál.

Spotify, Deezer

Címkék: Cikkek Lemez