Strand fesztivál

Le tudtam az idei év utolsó fesztiválját is, és vegyes érzelmeim vannak. A Strandra kezdetek óta járok, és szépen fejlődik a fesztivál, de vannak nagyon komoly hiányosságok(későbbiekben kifejtem). Na de nézzük hogyan is telt ez a 4 és fél nap.

Azért 4 és fél, mert szinte hagyománynak tekinthetően már kedd este lementünk Zamárdiba, hogy a parton bulizzunk egyet. Nos idén a szokásos party elmaradt, mert az előző évekhez képest alig voltak emberek, és a Party fészek nevű hely sem erőltette meg magát... De pár sört megittunk, aztán az árok parton felvertük a sátrunkat, hogy másnap beköltözhessünk a kempingbe.

Szerda

A szerda reggel azzal indult, hogy sikerült beszereznünk Dórinak is a beach front kempingjegyet, így aztán mindenki egy helyen sátrazott. A jegyek beváltása, és a beköltözés viszonylag könnyen ment, bár pár embert azért megszívattak, mert a kommunikációs csatornák nem működtek tökéletesen. A beach front jegynek az volt a lényege, hogy közel vagy a fesztiválhoz, a Balaton partján, és minőségibb szolgáltatást kapsz, mindezt dupla annyiért mint a sima kempingben. Nos ebből csak a Balaton volt meg... Na de erről kicsit később. Miután felvertük a sátrakat, mehettünk meginni a fesztivál első sörét, fröccsét. 490-ért a négydecis Heineken nem mondható túl barátságosnak(dobozos 590, szintén 4 deci), a 400Ft/dl bor viszont már-már bicskanyitogató.. Na de túlléptünk rajta, és bele vetettük magunkat a koncertekbe. Az első a Fish! volt, akik hozták a szokásos magas minőséget, és ismét csak azt kell mondjam, hogy a Sav-Kelj fel!-Kivan kivel? trió egymás utáni szünetmentes játszása igazán kiváló. 4 perc tiszta punk, ez kell a fülnek!!! Utána Pásztor Anna és a barbik jöttek, akik szintén évek óta magas minőséget képviselnek a hazai palettán, és idén a szambatáncos csajok még dobtak a bulin. Isteni fenekek, és rock and roll. Kell ennél több?? Este hétkor a cirkuszi sátorban Kis Grófo lépett fel, és megint őrületet hozott a fesztiválra. Lassan ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy bizony ő állandó kellék lesz a fesztiválokon. Előtte a nagyszínpadon a New Found Glory húzta, de szóra sem érdemes.. Kiöregedett szkétpankerek, és bizony ezek után azt mondom, hogy abból a pénzből amit ők elvittek, két minőségi magyar zenekart meg lehetett volna hívni. Pl. a Kowalsky meg a vega vagy a Paddy and the Rats milliószor jobb bulit csinált volna. Na de este jött a PASO, és ők nem okoznak csalódást sosem. Igazi lendületes ska buli, sok táncolással. Szinte párhuzamosan velük, a nagyszínpadon a Simple Plan volt, de a NFG után eszembe sem jutott, hogy megnézzem őket... Az estét az Irie Maffia zárta, akiknek sikerült egy újabb, számomra unalmas bulit csinálniuk... Ezzel le is zártuk a szerdát.

11856408_10204733191397186_185418047086669029_o.jpgAz átkozott 4 decis sörrel..

Csütörtök

Itt Puskás Peti és a The Biebers nyitotta a napot, és azt kell mondjam, hogy kimondottan jó bulit csinálnak. Kellemesen lüktető, néhol egészen lendületes zene ez, és Peti jó frontember. Indításnak kiváló volt. A következő teljes koncertünk a House of Pain volt, és aki bírja az igaz old school hip-hop zenét az nem csalódhatott bennük. Bár a buli nem volt lapos, Danny Boy úgy gondolta nyom egy direkt elesést, és konkrétan bezakózott a szintetizátor alá. De nem akadt meg a buli, és egy mosollyal nyugtázta, hogy még a legnagyobbakat is érheti meglepetés. Jött Halott Pénz, akik nagyon felkapott zenekar lettek, viszont a bulik számomra már nem olyan érdekesek. Persze nem volt ez rossz, de unalomig játsszák a dalokat a rádiók, és engem egyszerűen nem pörget fel egy HP koncert. Amúgy éjszaka belefutottunk Dávidba, és egy teljesen korrekt figura. Utánuk jöttek a Tankok, és bár Lukács Laciék nem rutintalanok, valahogy ez most annyira nem jött be. Sok volt az új dal, és a régiek közül hiányoltunk sokat. Mindig péntek, Mennyország tourist és még jó néhány klasszikus kimaradt. Azért szegény Johnny a mocsokból mindig megmenti a bulit. :) Utánuk jöhetett a Quimby, akik ez után sem lesznek a kedvenceim. Persze vér profi társulat, de egyszerűen a zenéjük nehezen kap el. A másik színpadon az All Time Low játszott, akikről még csak azt sem tudom kicsodák, de az előzőnapi Simple Plan-NFG volnalat képviselik nagyjából, így offoltam azt is. Még egy kis lődörgés, táncikálás erre-arra és hajnal 2 körül irány a sátor.

11880883_891859937561005_1938178461_n.jpgHalott Pénz és a tesóm :)

Péntek

Sűrűnek ígérkezett a nap. Délután Ganxta Zolee volt az első fellépő akit megnéztünk, és igazából a szokásost hozták. Gengszter rap néhány vendéggel fűszerezve, egynek még mindig jók. Utána a Magashegyi Undergound jött a sorban, akik a szívem csücske zenekar, és itt is bizonyították, hogy az egyik legjobb alter zenekar ma Magyarországon. Bocskor Bíborka különleges jelenség, és igazán tudja hogy kell jó koncertet csinálni. Itt aztán jött egy kis ivószünet, és bár rágtam a kefét, hogy majd a Brains vagy a Subscribe koncertjét nézzem-e meg, salamoni döntés született. Inkább egy külső helyszínt, és 390-es fél literes sört választottuk. Este Szabó Balázs volt a következő, és nagyon jó koncert volt. Balázs roppant jó zenész, igényes zenével. Aki szereti a verseket, és az igényes zenét, az egyszer mindenképp menjen el egy koncertre. Ákos végére még oda értünk, és nem is volt rossz. Az utolsó hangos dallal zárta a koncertet ami egy nagyon jó dal, és Ákos egy egészen különleges énekes. Bejövős volt. Itt aztán bő két óra szünet következett a számomra, és ezt kihasználva telefon töltés, és sátorban chillezés volt a program. Aztán fél egy körül jött Bérczesi Robi és a Hiperkarma, akik nagyon jó koncertet adtak. Ilyenkor örülök, hogy Robi összekapta magát, és nem lett a drogok áldozata. Utánuk a Pendulum Dj szettjével zártuk a napot, és igaz kőkemény drum and bass volt ez. Ütött mint Papp Laci!!! Reggel 4 körül estem a sátorba, igaz pörgős nap volt.

Szombat

A szombat a Kelemen Kabátban koncertjével indult, akiket kezdek egyre jobban megkedvelni. Jó kis zene, és jól kezelik a közönséget. Szerecsenkirály úr pedig egy kimondottan jó énekes. Az Ocho Macho végére oda értünk, és ők is nagyon jó bulit tudnak csinálni. Gergő nagyon jó frontember, ezzel a zenével pedig lehetetlen mellé lőni. Ők a nagyon ajánlott kategória, ha valaki jót akar mulatni. Utánuk jött a Punnany Massif akik bár szintén az agyon játszott kategória, a HP-el ellentétben a koncerteken mindig meg tudnak újulni. Olyan bulit csináltak, hogy az arcom leszakadt. Sok népzenei betét, pörgős, pattogós ütemek, és a szokásos magas minőség. Igazi, már-már lagzi hangulat volt, és rengeteget táncoltunk. Kiváló buli volt. Az est(és a fesztivál) fénypontja Steve Aoki volt, aki nem is okozott csalódást. A csávó igaz hogy pendrive-ról tolja a zenét, és sok köze nincs a dolgokhoz, de olyan bulit veret, hogy megőrülsz. Sokat kontaktol a közönséggel, énekeltet, és bulizik az emberekkel. A show fénypontja egyértelműen a torta dobálás, amiért megőrülnek az emberek. Imádtam minden percét, és ekkorát már rég verettem egy buliban, mint Aoki-n. Csillagos ötös!!! Még kicsi lődörgés, majd eleredt az eső, és nekem ezzel be is fejeződött az idei Strand fesztivál. Vissza sétáltam a kempingbe, és lassan nyugovóra tértem.

Sötét oldal

Abba kempingbe, ami kritikán aluli volt... Emelt árat fizettünk azért, hogy legyen egy koedukált zuhanyzónk, amiben 4 napig hideg vízben tusoltunk, pár wc-nk amik hol működtek, hol nem. Büfé nulla, csak a bejárat mellet, de a piát nem vihetted be a sátorba. Bunkó biztonsági őrök, gyatra szervezés, és fejetlenség jellemezte a fesztivál ezen részét. Oldalt bárki, bármit beadhatott a kempingbe, senki nem figyelte őket, és be is másztak emberek. Nem csak jegyesek, hanem jegy nélküliek is. Nem is igazán akarom szaporítani itt a szavakat, mert napokig lehetne erről vitatkozni. A szervezőknek kötelességük lenne, hogy ha már emelt árat kérnek, akkor bizony minőségi szolgáltatást kapjunk érte.....

Nagyjából ez volt az idei Strand fesztivál. Úgy terveztem, hogy az 5. szülinapig a fesztivállal tartok, de a negatívumok most gondolkodásra késztetnek. Ilyen szervezés mellett nem biztos, hogy akarom én ezt még egyszer......