A Dal 2016-Második elődöntő

 

eurovision.jpg

Folytatódik a versengés, és jön a második elődöntő. Nézzük a tíz dalt!

Oláh Gergő-Győz a jó

Ez a dal nagyon fura. Nem is nagyon tudom hova tenni. R&B alapokon nyugszik egy keleties hangzást sugalló hegedű szólam, majd a közepén megjelenik a roma folkra jellemző szájbőgős kiállás. A szöveg szintén olyan fura. Az üzenete valahol átjön, de nekem néha olyan mintha szavak lennének egymás után dobálva, és mindegy mi az csak rímeljen a sor vége. A végén úgyis győz a jó..

Passed-Driftin'

Egy fiatal formációról van szó. Főleg ami az életkorokat illeti. Viszont kicsi keresgélés után meg kellett állapítanom, hogy fiatal koruk ellenére képzett zenészek alkotják a zenekart. Épp ezért nem is értem ezt a dalt. A hárfából olyan jó dolgokat ki lehetett volna hozni, erre alátesznek egy semmilyen alapot. Srácok, lányok, ne!!! Ennél szerintem tudnátok ti jobbat is. Tessék izgalmasabb zenét csinálni, mert ezt a dalt nem húzza ki a hárfa sem a tucat kategóriából.

Group'n'Swing-Szeretni fáj

Ennél a dalnál érzem igazán azt, hogy nem ide való. Hogy miért? Mert túl jók. Igen, ilyen is van. És itt nem feltétlenül erre a dalra gondolok, hanem magukra a zenészekre. Egyszerűen ez a csapat többre hivatott annál, hogy egy ilyen bohóckodásban részt vegyen. Mihályi Réka és Magyar Bálint duója kiváló, és mögöttük a zenekar is hozzáteszi a magáét. Ízig-vérig profi produkció. Sajnálom őket, mert a swing mint stílus, nem a legnépszerűbb egy ilyen versenyen.

C.E.T.-Free

Nem kertelek, ez a dal rossz. A legrosszabb a mezőnyben. Ha ezt valahogy mégis továbbjuttatják, akkor el kell gondolkodni azon, hogy mennyire van létjogosultsága egy ilyen versengésnek. Azt sem értem, hogy egyáltalán hogy kerülhetett ide a 30 versenydal közé. Ha ennél már csak rosszabbak voltak, akkor komoly bajban van a hazai zeneipar. Ami a legjobban fáj, hogy az általam elismert, és tisztelt Novák Péter keze munkája van benne..

 Vásáry André-Why

Ez a dal hihetetlen. Pontosabban André. Ha megakarjuk döbbenteni Európát, akkor őt kell küldenünk. Félelmetes ahogy ez az ember énekel. Megkockáztatom, ha nyerni akarunk, neki kell mennie Stockholmba. Annak ellenére hogy nem az én világom, szerintem ez a tökéletes Eurovíziós dal. Egy jól megálmodott színpadi kép még hozzáadhat egy akkora pluszt, ami akár egy végső győzelemre is jó lehet.

 Gáspár Laci-Love and Bass

Maga a zene egy egész tűrhető funky alap, de a szöveg megöli. Nem vitatom Laci kvalitásait, de ha már azt hangsúlyozza, hogy 10 éve a pályán, akkor bizonyíthatná is, hogy érdemes rá. Na ezt tuti, hogy nem ezzel a dallal teszi meg. A neve talán elviszi a döntőig, de csodálkoznék ha ő nyerne.

 Karmapolis&Szécsi Böbe-Hold On To

Nem tagadom, szerintem az egyik legjobb zene a mezőnyben. Imádom ahogy ringat, és kicsit elvarázsol. Bár nem tűnik olyan extrának, mégis nagyon igényes a hangszerelés. Pont annyi, amennyit a dal megkíván. Böbe hangja pedig telitalálat. Nagyon sokat hallgatom amióta belevágtam a versenyzők bemutatásába. Utánanéztem a Karmapolisnak, és azt kell mondjam, nem csak a verseny, de a saját történetük legjobb szerzeményét sikerült megírniuk. Hogy van-e esélyük nyerni? Nem hiszem. Pontosan azért, mert ez egy elég különleges, és "ínyenceknek" való zene. A gasztronómiában erre mondják, hogy gourmet.

 Kállay-Saunders Band-Who We Are

András újra nekiugrik a versenynek. Elég erős dal, de a Running szintjét nem üti meg. Szerintem amúgy is hiba lenne őt küldeni, hisz csak egy "évad" telt el az elsöprő siker óta. Mondjuk az vitathatatlan, hogy ez is olyan zene, amire vevő lehet a nemzetközi közönség. András elég jól ráérzett az ízére a versenynek, de ezzel szerintem nem tudná megismételni a kitűnő eredményét.

 Maszkura és a Tücsökraj-Kinek sírjam (feat. Siska Finuccsi)

Maszkura zenéjét régóta szeretem. Kiváló, és sokoldalú művésznek tartom, aki nem riad meg a stílusoktól. Legyen az jazz, hip-hop, magyar vagy cigány népzene, feltalálja magát. Ez a dal konkrétan egy kellemes hip-hop alapot kapott, de ami a lényeg, az a szöveg. Egyszerűen tökéletes. És itt szeretném kiemelni Siska Finuccsi részét. Zseniális. Tartalmas, sokatmondó, átérezhető szöveg. Minden tisztelem az övé. Eddig is tudtam, hogy tehetséges előadó (főleg mióta élőben is láttam), de azt a fajta rapzenét amit ő alapból csinál annyira nem szeretem. Itt viszont nagyon adja. Apró érdekesség, hogy a verseny hivatalos híroldalán a közönségszavatok alapján a második helyen van ez a dal. Kíváncsian várom mire jutnak. 

 Patai Anna-Colors

Csak ismételni tudom magam. Egy egyszerű tucat dal, ami beleszürkül a mezőnybe. Semmi extrát nem nyújt. Maximum annyit , hogy láthatjuk amint a tehetségkutatós kislányból szép lassan egy kész nő lett.

Az én öt továbbjutóm a következő: Karmapolis&Szécsi Böbe, Maszkura és Siska Finuccsi, Vásáry André, Kállay-Saunders András, Group'n'Swing. Vígaszágon pedig a Passed menne tovább..