Eurovízió 2016-Első elődöntő

eurovision.jpg

2016-ot írunk, és újra elindult a versengés az Eurovíziós dalfesztiválra való kijutásért. Idén is 30 dal közül válogathat a nagyérdemű, és szavazataival elrepítheti kedvencét a giccsekkel kikövezett úton egészen Stockholmig.

A zsűri ismét négy tagból áll. Pierrot, Both Miklós, Frenreisz Károly, valamint a bájos Zséda alkotta quartet fogja pontozni a produkciókat, és ötödik tagként ott a közönség. Az nézők beleszólása komolyan befolyásolja majd a végeredményt. Szeretném bemutatni a dalokat pár mondatban, mert ami a stílust illeti, elég széles skálán mozog a repertoár. Ismerjük meg az első tíz elődöntőst

Tolvai Reni-Fire

A dal felépítése abszolút beleillik az Eurovíziós „trendbe”. Mondjuk én nagyon nem szeretem, ha valaki itthon akarja eladni Rihannát. Márpedig itt bizony az alap nagyon adja ezt az utánérzést. Viszont ami tény, hogy a videó elég merészre sikerült. Reni talán még sosem nézett ki ilyen jól mint most. Ha megígéri, hogy Stockholmban is ezekben a szerkókban áll színpadra, és úgy riszálja mint a klipben 1:48-tól, esküszöm nyomok rá egy szavazatot. Sőt, azt mondom verseny nélkül juttassuk ki Renit, és az ő kerek fenekét. Legalább feltüzeli azt a fagyos svéd népet. :)

Benji-Kötéltánc

Bevallom, még sosem hallottam a srácról. A dal egyszerű, nincs túlbonyolítva. Benji jól énekel, de a szöveg nekem kicsit olyan semmilyen. Közhelyraktár. 

ByTheWay-Free to Fly

Ők ha minden igaz egy fiúcsapat, még ha nem is a klasszikus formában. Itt is azt kell mondjam, hogy felépítésben abszolút passzol a képbe, de szerintem nem egy erős dal. Vannak ennél sokkal jobbak is. 

Freddie-Pioneer

Fehérvári Gábor Alfréd lehet a titkos (vagy nem is annyira titkos) esélyes. Egyrészt mert nagyon jó énekes, másrészt mert egy egész jó dalt kapott. Nem a szokványos popdal. Csodálkoznék, ha nem kerülne döntőbe. Csak azt nem értem miért kellett Freddie-re változtatni a nevét..

Török Jázmin-Power of Love

Kellemes hangzású dal, kellemes hangú énekesnő. Amikor először meghallottam, olyan érzésem volt, mintha egy Natalie Imbruglia számot hallgatnék. Szerintem teljesen rendben van, bár azt tegyük hozzá gyorsan, hogy ezen a versenyen nem feltétlenül az ilyen dalokat keresik.

Odett-Stardust

Itt bajban vagyok, mert Polgár Odett egy kiváló énekesnő, és sokáig magam is hallgattam a dalait. Viszont az utóbbi időben annyira nem kapott el a munkássága. A Stardust próbálkozik illeszkedni a képbe amit a verseny "megkíván", de valami hiányzik belőle. Ráadásul a kiejtés nekem túl "magyaros". Döntős lehet, de nyerni nem fog. 

Mushu-Uncle Tom

Nos róluk sem hallottam még. De kellemes meglepetés volt az Uncle Tom. Laza kis pop/rock dal, és elnézve a srácok életkorát, egy kimondottan érett szerzemény. Tetszik.

Mohamed Fatima-Ott leszek

Fatima kiváló énekesnő, amit jobban ki kellene aknázni. A zene dallamos, fülbemászó, de hiányzik belőle az a plusz, ami alkalmassá tenné a versenyre. Újra csak azt tudom mondani, erre a versenyre őrület kell, és nem egy laza swing. Az angol szövegbetét meglepett, de kimondottan tetszett. Nem tudom ki az elkövető. Talán maga a szerző, Burai Krisztián!?

Egy Másik Zenekar-Kéne közös kép

Ez is olyan fura dal. Ha nem itt lenne azt mondanám, hogy egy kellemes, kicsit alternatív nóta. De itt szerintem esélytelen a továbbjutásra. Ebből a tízesből talán, de tovább nem hiszem. Mégpedig azért mert beleszólhat a közönség is. Egy mainstream dalversenyhez ez túl undergound (persze ne legyen igazam).  Kár érte mert kellemes zene, és Péterffy Lili igazán jó énekesnő. Szerelmes is lettem. :) 

Veres-Kovács Petra-Singin Peace

Hallhatunk egy kellemes hangot, és egy nem túl jó dalt. Vagyis pontosítok. A refrénnel nagyon mellé lőttek a szerzők. A versszakok alatt egész elfogadható a dallam, de a csúcspont lehúzza az egészet. Láttunk már csodát, de szerintem nem továbbjutó zene.

 

 5+1 dal megy tovább. Az öt legmagasabb pontszám, valamint egy aki a kiesők közül a legtöbb pontot kapta a közönségtől. Nehéz a döntés. Az én öt továbbjutóm a következő: Freddie, Egy Másik Zenekar, Török Jázmin, Mushu, és Tolvai Reni.

 

 Folyt. köv...