Leander Rising vs Leander Kills

maxresdefault_1.jpg

Ugye történt az, hogy 2015 szeptemberében, a Leander Rising bejelentette a feloszlását, és egyben búcsú hadjáratot indított, egy őszi-téli turné keretében. A hír nem rázott meg. Igazából nem is különösebben érdekelt, mert amit Leanderék csináltak, azt nem igazán tudtam átérezni. Főleg azután véglegesült bennem a nemszeretem érzés, miután Köteles Leander azt nyilatkozta, hogy nekik semmi szükségük a mainstream médiára, mert így is megvan a közönségük.

Khhmm... Kezdjük ott, hogy az említett úriember a Youtube videóinak köszönheti, hogy megismerték a nevét, és a dalait. Ezzel még nincs is baj, hisz ki kell használni ha már egyszer van, de azt nem tudom lenyelni, hogy Vörös Attila gitáros, az Éjjel-Nappal Budapest című roppant színvonalas műsorban bohóckodik estéről estére. Valamint indultak a rendkívül underground, és szinte senki által sem ismert Eurovíziós dalfesztivál hazai válogatóján is. Leádenr Rájszink pls, miétr csinláod eszt felem??? Szóval, aki tudta ki az az ÉNB Attila, az fogta a fejét(legalábbis az értelmesebbje), aki meg nem, az úgyis "ráguglizott", és hoppá, rögtön plusz pár száz/ezer "rajongó". Leander nekem kicsit olyan, mint Mr.Busta, csak nem olyan proli, és közel sem olyan jó üzletember. De leginkább azért hasonlítom hozzá, mert ő is a Youtube segítségével bukkant fel, és őt is inkább a tinédzser korosztály hallgatja, hisz aput/anyut lehet hergelni a "vad" zenével. Illetve van jó pár olyan ember, akik ha felvesznek egy Rising pólót, rögtön kibaszott kemény arcok lesznek....

Leander Kills

De aztán az utóbbi időben csak-csak belebotlottam egy zenekar nevébe. Sejtettem én, hogy itt valami turpisság van, és a gyanúm beigazolódott. A Rising helyett Kills lett, de lényegében a zene maradt ugyan az. Leander újra onnan kezdi ahonnan elindult. Amikor a videómegosztón anno megtaláltam a dalait-bár nem tetszettek annyira-becsültem érte, hogy egyedül játszotta fel őket. Mert amúgy Köteles Leander nem egy rossz zenész. Sőt, azt bátran ki merem jelenteni, hogy egy kiváló énekes. Na de vissza kanyarodva, szóval a Kills, egy Rising reinkarnáció, csak ÉNB Attila(Ember, hogy süllyedhettél ilyen mélyre??), és a többiek nélkül. Olyannyira a kezdetekig megy vissza, hogy a dob kivételével újra egyedül játszotta fel a dalokat. Kettőt már meg is hallgathat a nagyérdemű. Először a "Szerelmetlen dal" című szerzemény látott napvilágot. Nos emlékezetek még a Csak te című dalra, amivel "befutott" Leander?? Na ez dettó ugyan az, csak épp itt a hősünk nem akarja megölni szíve választottját. Viszont a szerelem óriási, mint ahogy vele járó problémák is. Mondjuk ölésre utaló sorok itt is vannak. Hmm..fura egy fétis. A videó is hasonló, mint a már említett "elődnél"(aki nem a Császár haha!!).

Apropó videó. Lehet én vagyok a hülye, de nekem úgy tűnik, hogy 0:50-nél mellé/fölé penget a gitárnak. Egy klipben miért nem lehet rendesen nyúzni azt a húrt?? Bár ugye sosem volt klipem, szóval nyitva hagyom a kérdést. De ha már pengetés. A slap technika baromi látványos a basszusgitáron, csak éppenséggel ebben dalban én személy szerint nem hallok slap basszust. A videóban 1:25-nél jön az a rész ahol ez látható, de szerintem nem hallható. Nagyon sokszor meghallgattam. Egy prémium kategóriát súroló fejhallgatóm van, amiben helyén van a basszus, de akkor sem hallom. Próbáltam amennyire csak lehet kiemelni a mélyet, levenni a magasat, de nem, nem, és nem. Sajnos arra lehetőségem nincs, hogy darabokra szedjem a zenét, és sávokra lebontva hallgassam meg. És itt kérnék egy kis segítséget. Ha bárki, aki olvassa ezt az írást(akár az Orient Fall-os srácok, vagy Hájer Gergő)vágja hogy miről beszélek, az erősítsen, vagy cáfoljon meg az állításomban. Ha van(pláne az említett résznél), akkor bocsánatot kérek, és esküszöm soha egy rossz szót nem írok többé Leanderről. Ha jól tudom, nem muszáj tépni, és elég csak ütni a húrt, hogy hangot adjon, de a slap-nek akkor is van egy jellegzetes hangja, amit még kontár zenészként is millió közül megismerek. És ahogy nézem, ez bizony itt ütős-tépős slap akar lenni. Én ezt a kérdést is nyitva hagynám. Összességében elmondható, hogy egy hangyányit mesterkélt ez az egész. A dal közepén indokolatlannak érzem a keménykedést(ez az amire anyu/apu ugrik), de hát ugye "botrány" kell, anélkül nem megy. A befejező versszak, az "Ugye te leszel a párom?" kezdetű sorral indul, ami roppant frappáns módon, a második megjelent dal címe....

Összegezve elmondhatom, hogy semmi nem változott. Aki siratta a Risingot, annak itt a Kills. Ugyan az a zene, ugyan az a téma, ugyan az az ember. A kislányok újra maguk alá vizelhetnek, a nagyobbacskáknál esetleg már más testnedvek is megjelenhetnek a bugyiban, és a srácok is keménykedhetnek tovább a suliban, buszon, metrón, villamoson. És a pólón is csak a Rising feliratot kell valahogy Kills-re cserélni. Jelezném, hogy a fekete szigszalag csodákra képes...

 Fotó: Google

Címkék: Zene Cikkek