Useme-Felhővitorlás

12466184_587947928029405_1121150927147172461_o.jpg

Sokszor van úgy, hogy fekszem az ágyon, a laptop az ölemben, és pörög a Youtube, ahol egymás után kattintgatok az oldalsávban megjelenő dalokra. Aztán előfordul, hogy ebben a sávban felbukkan olyan előadó, akit még nem ismerek. Pontosan ez történt most is. Már fogalmam sincs, hogy épp mit hallgattam, de megakadt a szemem egy videón, aminek az előképén Csongor Bálint volt látható. De nem Subscribe volt az előadójához írva, hanem Useme. Gyorsan meg is kerestem a Facebookon, miközben elindult a zene. Aztán a közösségi oldalt hanyagoltam, mert meglepett amit hallottam, és látni akartam a klipet is hozzá.

Felhővitorlás

A cím már magában tetszett. Bírom az ilyen "képzavarokat". Amikor elindult zene, hirtelen nem tudtam hova tenni. WHAT THE FUCK??? Csak így, csupa nagybetűvel. Aztán elkezdett belemászni a fülembe. Aki ismeri Bálint, és a Subscribe munkásságát, az (talán kicsit joggal) várhatná az izmosabb részeket. Én is vártam, de nem jött. Csalódtam? Cseppet sem. Nagyjából az ötödik-hatodik hallgatás után, már nem is akartam párhuzamot vonni a közelmúlt, és jelenlegi formáció között. Ha sikerül elvonatkoztatni, akkor rájövünk, hogy ez egy elég jó zene. Izgalmas próbálkozás. A közösségi oldalon poprockként határozzák meg a stílust, ami valóban helytálló. A refrén azért kicsit tempósabbra sikerült, és igazából azon gondolkodtam, hogy ha nem Bálint, hanem mondjuk Papp Szabi hangja szólal meg, akkor most egy korrekt Supernem dalról beszélhetnénk. Nem szeretek "hasonmásokat" keresni, de nekem hirtelen az a vonal ugrott be. Aztán találtam két hivatalos előzetest. Az egyik "Élni végre", a másik "Világvevő" címre hallgat. Nos, számomra az utóbbi hangzik nagyon izgalmasnak. Srácok, ha olvassátok ezt az írást, légyszi ebből legyen a következő klip. :) 

Hallva egy teljes dalt, és két előzetest, azt kell mondjam, hogy hosszú idő után a Useme az első olyan friss hazai próbálkozás, amit izgatottan várok. Azt már most úgy gondolom, hogy nem a "Felhővitorlás" lesz a csapat legerősebb dala. Nem rossz, de a "Világvevőből" kapott egy perc az, ami miatt roppant kíváncsian várom a teljes lemezt. Első nekifutásra azt mondom, csak így tovább!! A dal már elérhető a Soptify, a Deezer, és az Apple Music kínálatában is.

A zenekar tagjai: Csongor Bálint - Ének, Szalkai Tibor - Gitár, Varga Zoltán - Billentyű, Markó Ádám - Dob, Anga-Kis Miklós - Basszusgitár

Fotó:Imre Barta photography

Címkék: Zene Cikkek