Íme a Paddy and the Rats új lemeze

11834765_959414820763728_219348522415609076_o.jpgEgy fárasztó munkanap után előfordul, hogy az ember szívesen ül be egy sörre valahova, vagy épp otthon tépi fel az üvegről a kupakot. De ha már így alakul, hogy "züllünk" egyet, miért ne lehetne hozzáillő zenét hallgatni?? Nem tagadom, kicsit elfogult vagyok, mert a punk zene alapból szívem csücske, és bizony engem is elkapott a mostanában oly "divatos" Irish/Celtic punk, ami általam csak simán kocsma punknak "csúfolt" stílus. És ennek igazán nagy mestere a Paddy and the Rats, akik történetesen még csak nem is egy külhoni banda, hanem hazánk fiai, és épp ezért már nagyon vártam az új albumot. Íme!

Felvezetésként azért azt el kell árulnom, hogy a zenéjükkel először egy Golyó buliban találkoztam a győri Lapos tanszéken(aki odavalósi, és kicsit is rocker tudja miről beszélek :) ), mert a mester előszeretettel játszotta a Freedom című(amúgy kiváló) dalt. Sokáig azt hittem, hogy ez valami külföldi zenekar, és amikor a videómegosztón rákerestem a zenére, már szentül hittem benne, hisz "cselesen" a New York bandái című DiCaprio filmből vannak jelenetek alá vágva. De aztán elkezdtem kutakodni, és legnagyobb megdöbbenésemre egy Magyar zenekarnál kötöttem ki. Na innen indult a szerelem, és követem azóta is figyelemmel a bandát. Idén végre eljutottam koncertre is, ami igazán kiváló volt, és ha valaki jól akar szórakozni, akkor bátran merem ajánlani Paddy barátunkat és legénységét. Egy percre sem altatják a közönséget, és nagyon energikus az egész buli, szóval érdemes strapabíró csukát választani. :)

Lonely Hearts' Boulevard

Ezzel a címmel jelent meg nem is olyan rég(pontosabban digitális formában szept.7-én, viszont fizikai fomátumban csak 14.-én lesz elérhető)a 4. stúdióalbum, amiről azért pár dalt már hallhattunk a nyáron is a koncerteken. Ez is előrevetítette, hogy jó dolognak nézünk elébe, és nem is nagyon kell csalódnunk. A dalokon nem fogok egyenként végig menni, de azt azért mindenképp el kell mondani, hogy egész jól fel van építve a lemez. Az első öt dal hozza a megszokott lendületet, sőt, az első dal rögtön letépi az arcunkat. :) A My Sharona egy bitang jó dal, bár halkan megjegyzem, élőben sokkal jobban szól mint itt a lemezen.

A That's My Nature teszi fel a koronát a lemez első harmadára, majd utána jön egy kellemes kis ballada. De mielőtt az ember fia azt gondolná, hogy akkor most lehet lazítani, már nyomul is tovább a Paddy henger. A Captain of My Soul(szerintem) a lemez egyik-ha nem a- legerősebb dala. Nagyon tetszik a refrénben az énekdallam, és úgy általánosságban is, szerintem az egyik legjobb dal a korongon. Az utána következő  Blue Eyes című dal az, amit úgy nem igazán tudok hova tenni. Nem rossz, de az előzőekhez képest nekem valami hiányzik belőle. Gitározgatós, tapsolós, kicsit olyan lötyögős zene, bár aztán lehet csak én vagyok finnyás.. :)  A lemez középső harmadát a Rock This City zárja, ami meg egy kellemes kis középtempós punk-rock nóta.

A levezető harmadot a Time Is in My Hands nyitja, ami megint felpörgeti a lemezt, és jó kis húzós tempóval gondoskodik róla, hogy ne lankadjon a figyelmünk. A Without You egy igazán rádióbarát dal, amit a Petőfi már előszeretettel játszik is, és nem mellékesen a srácok az EFOTT-on forgattak hozzá egy kellemes kis videót. A What We Are zárja a korongot, és először azt gondoltam, hogy balgaság egy lassú dallal zárni egy ilyen energikus lemezt, de aztán rájöttem, hogy nagyon is jó ötlet volt. Igazi záródal, amit azt hiszem koncerteken is torkuk szakadtából fognak majd ordítani a közönség soraiban. Be kell vallanom férfiasan, hogy ez megint egy kedvenc dal lett, szinte azonnal. :)

Nos azért csak sikerült szinte dalonként végig menni a lemezen, de jó is ez így mert tényleg rendben van az egész korong. Azt Paddy maga nyilatkozta, hogy ez egy kicsit eltérőbb, kísérletezgetős lemez lett, ami bár érezhető, egyáltalán nem baj. Az album így is hozza a már megszokott(egyébként nemzetközi mércével is magas)minőséget. Természetesen elérhető a stream szolgáltatóknál(Deezer, Spotify, Itunes), és mint ahogy mondtam, aki ragaszkodik hozzá hogy kézzel fogható legyen a korong, annak bizony szeptember 14-ig várnia kell. A teljes lemez meghallgatható a blog rádiós részlegében is. Elhihetitek nagyon megéri! :)

Fotó:Facebook

Címkék: Zene Cikkek